O školení BOZP, zejména pak o e-learningu, koluje na českém internetu celá řada názorů. Jedni ho chválí, druzí mu nevěří. Občas se dokonce najdou tací, kteří ho považují za nepřijatelné, protože nechtějí měnit něco, co je podle nich tradiční a zajeté, a to i přesto, že moderní řešení jim přinese úsporu nákladů a zvýší efektivitu. Pravdou ale je, že ne každé online školení BOZP je obsahově kvalitní a odpovídá platnému legislativnímu nařízení. Jenže školení v BOZP-SYSTEMu je jiné než všechny ostatní! Podívejte se na 10 hlavních důvodů, proč naše školení využívá desítky tisíc lidí ročně a proč ho tak milují.
Přeskočíme takové to významná úspora nákladů, možnost školení kdykoliv a odkudkoliv, statisíce proškolených zaměstnanců apod. Je to sice pravda, ale pojďme se tentokrát podívat pod pokličku našeho BOZP-SYSTEMu, jehož pravidelní uživatelé se v našem interním průzkumu shodli na deseti nejpřesvědčivějších faktech, díky kterým jsou mu věrní.
Uživatelské rozhraní, nebo také User Interface (UI), bylo navrženo s důrazem na uživatelskou jednoduchost. Když jsme BOZP-SYSTEM navrhovali, přizvali jsme ke spolupráci také specialistu na UI a desítky potenciálních uživatelů, aby nám ho zhodnotili a zpřipomínkovali. Díky nim se nám podařilo vychytat několik chyb a vyladit systém k naprosté uživatelské jednoduchosti a přehlednosti.
V části ŠKOLENÍ, kterou si dnes představíme, se v přehledné tabulce pod sebou nacházejí jednotlivé druhy školení, datum povinného splnění kurzu a ikony - červená “Spustit kurz”, šedá “Znovu přehrát kurz” a modrá “Generovat certifikát”.
Když pomocí červené ikony spustíte kurz, otevře se vám nové okno s daným školením. V něm se v horní liště v pravé části nachází procentuální ukazatel dokončení kurzu. Napravo od něj pak navigační lišta - obsahové menu, směrový posuvník a tlačítko pro zavření kurzu.
Už v začátku vývoje jsme měli sami na sebe požadavek: “Musí to být zábavné a poučné.” Abychom toho docílili, řekli jsme si, že to musí být také originální. Žádné kupované fotky z fotobanky, s tím bychom se nesmířili. A tak přišel nápad použít kreslenou formu, s tím, že ilustrace budou zakázkové a do budoucna bude možné je rozhýbat.
“Hlavní roli v našem online školení hrají postavy Pracant a Flink.”
Udělali jsme v začátku jen několik zkušebních animací a pustili jsme je našim klientům. Ti nám postupně dali zpětnou vazbu, že je to opravdu baví a dokážou se díky tomu jednotlivé krizové situace reálně představit a poučit se z nich. Tak jsme se rozhodli, že do toho šlápneme a začali jsme animovat ve velkém. Momentálně (červenec 2016) máme v našem školení kolem 50% animací hotových a neustále je rozšiřujeme.
Obsah pro nás byla asi ta nejdůležitější věc ze všeho. Moc dobře jsme věděli, jak je to s obsahovou stránkou ostatních konkurenčních e-learningových školení BOZP na českém trhu a rozhodně jsme to tak nechtěli. Nechtěli jsme to udělat o něco líp, ale naprosto perfektně, prostě tak, aby to na 100% odpovídalo zákonným požadavkům. K této problematice se ještě vrátíme, a to hned v následujícím bodě číslo 4. Profesní doplňky konkrétních oborů.
Obsah tvoří celý náš odborný tým a to za pomocí zkušeného copywritera - textaře. Jednotlivá témata jsou popsána tak, aby jim rozuměl každý a byla pochopitelná a dobře zapamatovatelná.
U školení často používáme také nájezdové informační bubliny, na které když najedete myší, dočtete se další důležité věci, jako jsou zákony apod.
Profesní doplňky konkrétních oborových činností jsou hlavním problémem většiny online školení BOZP na českém trhu. I přes to, že jsou dle zákona povinné, jsme asi jediní, kteří to respektují. Kromě obecného školení BOZP totiž naše kurzy obsahují ještě doplňující kurzy, které jsou zaměřené na rizika, jež jsou spojená s konkrétním oborem nebo činností, se kterou může zaměstnanec přijít na pracovišti do styku.
Povinnost absolvovat školení BOZP včetně profesních doplňků, které se vztahují ke konkrétním rizikům nařizuje § 103 odst. 2 zákona č. 262/2006 Sb. zákoník práce, kde je konkrétně napsáno, že:
“Zaměstnavatel je povinen zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, … , které se týkají jimi vykonávané práce a vztahují se k rizikům, s nimiž může přijít zaměstnanec do styku na pracovišti, ....”
Aby bylo vše dle regulí a zákonných požadavků, implementovali jsme do našeho školení také sekci pro prověrky a online certifikaci. Školení probíhá tak, že si zaměstnanec nejdříve přečte celý kurzu, ve kterém načerpá potřebné informace. Jakmile dojde na konec kurzu, musí složit ještě tzv. prověrku, tedy testovací část, ve které se pozná, jakou věnoval školení pozornost.
Pokud prověrkou zaměstanec neprojde, musí ji opakovat znovu. Aby to nebylo tak jednoduché, dostane v závěrečné prověrce některé otázky jiné.
Pokud zaměstanec prověrkou projde, dostane možnost stáhnout si online certifikát s jeho jménem a příjmením, názvem organizace, názvem kurzu, datu absolvování a jménem a příjmením garanta a lektora včetně jeho podpisu.
Součástí certifikátu o úspěšném absolvování školení BOZP je také osnova kurzu a výčet legislativy. Zaměstnanec si certifikát stáhne, vytiskne a podepíše.
Mysleli jsme samozřejmě také na vedoucí pracovníky, OZO, bezpečnostní techniky, HR a jiné manažery, pro které jsme vytvořili vlastní administrační rozhraní, ve kterém si mohou celou agendu BOZP spravovat sami. Administrace BOZP-SYSTEMu je vhodná také pro bezpečnostní techniky, kteří si od nás náš systém pronajímají pro své účely a klienty.
Administrace je rozdělena na pět hlavních částí: Zaměstnanci, Kurzy a školení, Dokumentace BOZP a PO, Specifika pracovišť a Fakturace. Jednotlivé sekce pak mají ještě další potřebné podsekce.
V administraci můžete spravovat všechny své zaměstnance (jméno, email, jazyk, uživatelské jméno, číslo zaměstnance apod.). V přehledu školení si můžete také zkontrolovat, zda mají jednotliví zaměstnanci absolvované kurzy a jaké konkrétně. Systém zkrátka hlídá termíny povinných školení a umožňuje také poslat zaměstnanci upomínku či exportovat seznam do PDF nebo XLS. Systém obsahuje celou řadu dalších sofistikovaných funkcí, které byly navrženy na základě našich dlouholetých zkušeností a požadavků našich zákazníků.
Abychom mohli vyhovět úplně všem zákazníkům, připravili jsme pro ně speciální službu “Výroba kurzů na míru”. Díky této službě dokážeme pokrýt úplně všechny jejich potřeby a požadavky. Pokud má zákazník speciální požadavek na školení, které v naší nabídce není, vytvoříme mu ho zcela na zakázku.
Komplexnost našeho systému byla další ze základních podmínek, kterou jsme si stanovili už na začátku tohoto nemalého projektu. Chtěli jsme, aby systém obsahoval vše, co agenda BOZP vyžaduje, takže mimo školení jsme do něj zapojili také dokumentaci BOZP a PO, s tím, že obě agendy jsou v jednom systému a provázané.
V části Dokumentace BOZP a PO najdete kompletní dokumentaci této agendy, včetně záznamů o auditech BOZP, kontrolách a revizích, registrech rizik, kategorizaci prací, traumatologického plánu apod. Součástí jsou také samostatné agendy BOZP, PO, doprava, OOPP, skladování, stroje a zařízení a další.
Těm, kteří nechtějí používat náš BOZP-SYSTEM, třeba z důvodu, že mají pro firemní e-learningové školení vlastní nebo pronajatý LMS (Learning Management System), ale přesto by v něm rádi absolvovali naše kurzy, také vyjdeme vstříc. Všechny naše kurzy je totiž možné aplikovat do jakéhokoliv jiného LMS, který splňuje standardy SCORM.
Mysleli jsme také na propojení BOZP-SYSTEMu s jinými často používanými programy, jako je například CRM nebo HR software. I v těchto případech dokážeme našim zákazníkům vyjít vstříc a zajistit, aby data z našeho systému byla odesílána také do softwaru třetích stran.
Třešínka na dortu je non-stop telefonická podpora v případě, že byste měli jakýkoliv problém se systémem nebo byste si nevěděli s něčím rady a potřebovali pomoc.
Všechna naše školení jsou také v případě změn legislativy pravidelně aktualizována a doplňována o potřebné informace.
“Takže, na co ještě čekáte?”
Potřebujete bližší informace o školení zaměstnanců nebo máte zájem o naše další služby z oblasti BOZP a PO? Zpracujeme vám nezávislou cenovou nabídku případně a zodpovíme jakékoli vaše dotazy. Odpovíme okamžitě nebo během málo několika minut, nejpozději však do 24 hodin od doručení zprávy.
chci znát cenu za školení
obecný dotaz
BOZP-SYSTEM byl úspěšně prověřen soudními znalci ze Znaleckého ústavu bezpečnosti a ochrany zdraví, z.ú., jako vhodný nástroj pro školení zaměstnanců prostřednictvím e-learningu, který splňuje veškeré legislativní požadavky z hlediska BOZP a PO (znalecký posudek č. 004-02/2016).